Styrelse

Sammanfattning av årsmötet 2018
2018-03-28 21:58

Fröjereds IF fortsätter framåt!

Med ett nystartat damlag och ett herrlag som siktar på serieavancemang hoppas Fröjereds IF mycket på 2018. Det kan också hända mycket på idrottsplatsen, konstaterades när föreningen höll årsmöte.

Börje Andersson, ordförande i Fröjereds IF, inledde årsmötet på Fröjevi med att framhålla att föreningen haft ett fint jubileumsår 2017 då de fyllde 90 år och att de nu istället blickar framåt mot kommande 90 år. Vilka frågor kommer föreningens medlemmar då att arbeta med? Kommer de att komma ihåg oss som lägger tid och kraft på att utveckla Fröjereds IF nu? Därefter hölls en parentation för Rolf Johansson, som är ihågkommen för sitt mångåriga engagemang i föreningen.

Rune Coltén höll med van hand i ordförandeklubban under årsmötet och lät de olika sektionerna berätta om sina verksamheter. Krister Frejdh, ordförande för fotbollssektionen, berättade bland annat att målsättningen för herrarna i år är att nå division fem. Han kunde också berätta att föreningen har ett nystartat damlag tillsammans med Korsberga IF.

När Martin Svensson, föreningens kassör, redogjorde för sin rapport och kommande budget konstaterade han att föreningen är bra på att med gemensamma krafter dra in resurser men att FIF endast gör ett litet överskott för att medlen används i verksamheten så som det är tänkt.

En mängd olika val skulle göras, där bland annat den nya posten Skadedjursbekämpare skulle tillsättas. Till detta valdes Mikael Lundgren och Martin Svensson. Behövs detta verkligen, undrade säkert de som var där. Mikael och Martin berättade därför om sorkangrepp och det ”hot” som vildsvinspopulationens utbredning gör. Vi har ju bland annat sett hur förstörd TG&Ifs träningsplan blev för ett tag sedan. Vårt staket utgör inget hinder för vildsvin, och vi bör jobba fram något bättre skydd för vår idrottsplats, sa Mikael.

I styrelsen blev det ingen förändring, utan den består även detta år av Börje Andersson, Krister Frejdh, Martin Svensson, Lisbeth Persson, Sara Ahlin, Jörgen Gustafsson, Bengt-Åke Johansson, Agne Andersson samt en representant från innebandyföreningen som i dagsläget är Thord Johansson.

I fotbollssektionen valdes Robin Johansson och Olle Svensson in. Olle blir med sina sexton år den yngste i sektionen. Hans stora intresse och engagemang för föreningen blir en tillgång för föreningen både nu och i framtiden.

Under övriga frågor diskuterades om föreningen även bör ha en sektion för futsal. Några killar som spelat spontanfotboll var intresserade av att driva detta och årsmötet gav styrelsen i uppgift att prata vidare om den frågan.

Börje avslutade mötet med att uttrycka sin önskan att Fröjevi ska vara ett ställe där man får bra bemötande och sportslig publik. Något vi alla får hjälpas åt med, sa Börje, så att alla domare får ett trevligare jobb och fler vill bli domare. Han pekade på att domarbristen är stor, och att det är mycket svårt med rekrytering av nya domare.

Efter fika med goda tårtor berättade Martin om hur projektet som kommit att kallas Fröjevi 2.0 fortskrider. Han gjorde en kort tillbakablick och kunde konstatera att föreningen nu har en reducerad önskelista jämfört med när projektet startade för några år sedan. Då hade vi massor av idéer, berättade han, men nu har vi valt ut några olika delprojekt som vi prioriterar eftersom man inte kan göra allt på en gång. Solenergisatsning är under bearbetning, en ställplats ska färdigställas och kullarna utanför staketen ska fraktas bort. Därefter ska klubblokalen och omklädningsrum renoveras, byggas ut och tillgänglighetsanpassas.

Årsmöte 20242023-12-30 10:15
Årsmöte 20232022-10-30 14:26