Under träningen den 8/10 hölls säsongens första föräldramöte. Det var god uppslutning med många föräldrar vilket vi ledare är mycket glada och tacksamma för. Det blev ett möte präglat av praktisk information men också ett tillfälle att kort prata policy och förhållningssätt. Det vi ledare tryckte extra på under mötet var det engagemang och det gemensamma ansvar vi föräldrar tillsammans måste ta för att möjliggöra för våra barn att utöva sin idrott. Om alla gör lite behöver inte några få göra mycket och som sagt det är upp till oss föräldrar att faktiskt se till att våra barn får möjligheten att spela innebandy!
Effektiva som vi var kom vi också fram till en hel del saker, nämligen följande:
Sofia Ezelius blir (med förhoppningsvis gott stöd från sin man) ansvarig för lotteriförsäljningen i laget. Vidare info kommer om exakt hur pengarna ska redovisas för häften med idrottsrabatten. Dock är 7/11 dagen då föreningen vill ha redovisningen.
Niclas Appelqvist är lagets representant i valberedningen.
Sandra Eng och Meriam Boulos är kioskansvariga vilket innebär att de leder och fördelar arbetet som detta åtagande medför.
Det innebär således att de föräldrar som ännu inte har något uppdrag kommer bli involverade i att fixa bakverk till kiosken, agera sargvakter samt se till att våra pojkar får spela i nytvättade matchkläder.
Vidare har Staffan åtagit sig uppgiften att försöka skapa en sms-grupp där vi föräldrar kan meddela ex frånvaro från träning etc. En telefonlista kommer också skapas på hemsidan där alla kan se varandras kontaktuppgifter i syfte att underlätta samarbetet oss emellan.
Återigen ett varmt tack för ert deltagande! Nu har vi goda förutsättningar för en rolig och stimulerande innebandysäsong!
/Ledarna