INNEBANDY
Herrjunior

Vinst i sista matchen innan uppehållet.
2022-12-13 22:08
Wille och Lukas i boxplay. Tillsammans gör de hela 7 poäng i matchen.

Herrjuniorerna spelade på söndagskvällen match bort mot Skara.
Juniorerna ville inte vara sämre än A-laget som besegrade Skara hemma på fredagskvällen.
Fröjered startar matchen bra och vinner bollar högt upp i plan tack vare hög press. FIF vinner första perioden, ställning 1-3 efter ganska bra spel.

I andra perioden blir FIF lite stillastående och tar inte jobbet fullt ut och plötsligt har Skara kvitterat till 3-3. Sista 10 minutrana tar laget tag i spelet igen och kan gå till pausvila med en 2 målsledning igen.

Simon utökar ledning i början på 3:e och det börjar kännas avgjort. Skara drabbas av ett antal utvisningar i 3:e perioden som blir lite sönderryckt. Fröjered lyckas bara gör ett mål under alla PowerPlay i sista perioden. Målet gör Axel när han hittar rätt med ett skott utifrån. Så där finns det mer att träna på i PowerPlay framöver säger tränare Samuel Dahlström efter matchen.
Matchen slutar 3-7 och en helt rättvis seger till Fröjered.

Detta innebär att Herrjuniorerna är obesegrade så här långt in i serien. 8 vinster och en oavgjord är mer än godkänt. Nu väntar ett juluppehåll och sedan återstår 3 tuffa matcher i serien mot bl.a obesegrade Vänersborg och Fristad. Därefter går de 7 främsta lagen i serien till ett ny vårserie.
Redan nu har FIF säkrat en plats i denna vårserie så första delmålet för säsongen är redan avklarat.

Bra jobbat FIF!

Derbyseger!2022-10-22 12:51