Sils IF

Matchnummer: 200004120
FIF utan chans i Götene
2020-09-25 16:24

I flera matcher har Fröjereds IF gjort bra prestationer, men ändå förlorat.

Mot serieledaren Sils IF kunde FIF varken vara tillfreds med resultatet eller prestationen.

– Återigen mötte vi ett bra lag, men den här gången var det en mindre bra insats från vår sida, sa FIF-tränaren Krister Frejdh efter 0–6-förlusten.

Fröjereds IF betar av topplagen på rad just nu. Mot tabelltrean IFK Värsås ledde FIF med 2–0 efter tio minuter, men föll till slut med 2–7. Efter den matchen var Krister Frejdh nöjd med hur hans lag stått upp mot topplaget på bortaplan.

Mot Sils IF klarade inte FIF hålla emot.

– Det var lite samma tendens som tidigare. Vi släpper in mål efter att vi har slarvat. Vi ger motståndarna mål när vi tappar bollen och blir straffade. Vi räcker inte riktigt till i de här matcherna. Nu mötte vi, återigen, ett lag som var bra och då blev det tungt när vi hamnade i underläge med 0–3 ganska snabbt. Den här gången är vi inte nöjda med vår insats, sa Frejdh.

Sil gjorde tre mål i första halvlek och gjorde ytterligare tre i andra.

– Vi hade väl en riktigt bra chans vid 0–1. Vincent Nwadike gjorde sånär 1–1, men de räddade på mållinjen och kontrade in 0–2 direkt efter. Tyvärr är vi inte först på andrabollarna.

I nästa omgång möter FIF tvåan Tibro AIK, som kan vara på väg uppåt i seriesystemet igen efter ett par tuffa år.

– Det blir självklart en tuff match för oss, det också. Ska vi ha någon chans att kunna ta kvalplatsen från Våmb, som vi möter i sista omgången, då måste vi göra ett bra resultat mot Tibro. Om vi gör det, då kan det finnas en chans att matchen mot Våmb betyder massor.

Samtidigt som FIF möter Tibro AIK ska Våmb möta IFK Värsås på bortaplan.

– Vi kommer fortsätta kriga på för att kunna nå kvalplatsen, avslutar Frejdh.

Sils IF – Fröjereds IF 6–0 (3–0)