Skultorps IF

Matchstart:sön 30 augusti, 17:00
Plats:Orkanvallen A
Matchnummer: 200004102
FIF letar vidare efter vårformen – föll för fjärde matchen i rad
2020-09-01 21:25

Fröjereds IF inledde division 5-spelet starkt.

Men efter sommaruppehållet har laget haft det jobbigare.

Mot Skultorps IF kom fjärde raka förlusten.

– Vi har fått stryk av bra spelande lag, konstaterade tränaren Krister Frejdh efter 0–4-förlusten.

FIF inledde seriespelet med att ta fyra poäng på två omgångar när laget kryssade mot Jula BK (2–2) och vann mot Tymer/Väring (3–1). Därefter har FIF haft det kämpigt och sedan sommaruppehållet tog slut har de blåvita förlorat fyra raka matcher. De två senaste bortamatcherna har båda slutat med 0–4-förlust.

– Det är två bortamatcher i rad som vi har förlorat så, och det är bara att konstatera att lagen vi har mött och fått stryk av är bra spelande lag, sa Krister Frejdh.

Hemmalaget gjorde tre raka mål i den första halvleken. Calle Engelbrektsson satte både 1–0 och 2–0 innan Ashor Gewargis gjorde 3–0 efter en dryg halvtimme.

– Vi fick inte tag i Skultorp i första halvlek. De hade ett snabbt spel samtidigt som vi hade lite blottor i försvaret. Den här matchen saknade vi dels Kenan Viden som var avstängd och dels Walid Nazi som skadade sig senast och som inte kommer kunna vara med och spela mer i höst. Vi hade det tufft i första halvlek.

Mot Kinne-Vedum senast på Fröjevi hade FIF två bollar i virket. Även i lördagsmatchen träffade laget målramen.

– I den första halvleken skapade vi en riktigt bra chans och i den andra hade vi tre. Som det är just nu har vi inte den där riktiga turen framför målet. Skapar man fyra så bra chanser, då borde man åtminstone göra ett eller två mål. Det där borde ju förhoppningsvis jämna ut sig under säsongen.

Frejdhs lag har halkat ner till en elfteplats i division 5 norra. På lördag möter FIF laget som just nu innehar den negativa kvalplatsen – Mariestad BK. Till den matchen saknas Tarik Kudra som fick sin tredje varning och är avstängd.

– Tarik gjorde en riktigt bra match i Skultorp och var vår bäste spelare tillsammans med Alexander Wiman och Niklas Eriksson. Matchen på lördag är en viktig match. Efter den matchen har vi topplagen Sil och IFK Värsås på bortaplan och sedan är det bara två omgångar kvar att spela. Det kommer behövas ett antal poäng till för att vi ska klara nytt kontrakt, men vi ska göra vad vi kan för att ta de där poängen. Det är bara att tagga om igen.

Skultorps IF – Fröjereds IF 4–0 (3–0)