Fagersanna IF

Matchnummer: 200004086
IFK-fostrade Karlsson sänkte FIF i Fagersanna
2020-08-15 19:49

I Fagersanna spelar en tidaholmare.

Han kommer nog minnas matchen mot Fröjereds IF.

Fröjereds IF kommer i alla fall minnas Rasmus Karlsson – den förre IFK-spelaren gjorde alla fyra målen i Fröjereds 0–4-förlust.

Karlsson gjorde 1–0 för hemmalaget Fagersanna IF efter 23 minuter. I andra halvlek gjorde den IFK-fostrade spelaren ytterligare tre mål när hemmalaget sprang ifrån och vann med 4–0.

– Jag tycker att vi hade en bättre inställning i den här matchen än vad vi hade mot Korsberga IF. Däremot gör vi fortfarande en del misstag som blir kostsamma när vi släpper in mål. Nu hade vi två jättechanser i första halvlek som vi inte gjorde mål på. Fagersanna tryckte på och vi försvarade oss och försökte kontra. Det märktes att de spelade division 4-fotboll förra säsongen, sa tränaren Krister Frejdh.

Även i andra halvlek gjorde FIF ett par misstag, och återigen blev laget straffat.

– Sedan gjorde de 4–0 när det var en kvart kvar på ett väldigt fint anfall. Tyvärr är det lite för många misstag från vår sida som gör att det blir lite för jobbigt att ta ikapp. Däremot vill jag berömma inställningen. Den var bra den här gången och vi mötte ett bra lag.

Efter att ha tagit poäng i de två första matcherna har Fröjered nu förlorat två matcher i rad. På söndag, den 23 augusti, möter FIF Kinne-Vedum hemma på Fröjevi. Kinne-Vedum har, precis som Krister Frejdhs lag, tagit fyra poäng hittills.

Fagersanna IF – Fröjereds IF 4–0 (1–0)