Marbäcks IF

Matchstart:tor 04 juli, 19:00
Plats:Fröjevi A
Matchnummer: 200012044
Tennissiffror när Fröjered tog sommarvila som vinnare
2019-07-07 13:36
Spelet har sviktat till och från.
Fröjered har inte riktigt fått till det under våren.
Men mot Marbäck stämde det mesta.
– Vi gjorde en jättebra match, sa Krister Frejdh efter 6–2 på Fröjevi.
FIF-tränaren Frejdh beskrev matchen som en av de bättre i år även om 6–2 kanske inte visade hela matchbilden.
– Nej, det gjorde den egentligen inte. Marbäck tog ledningen efter tio minuter, men sedan hade vi en kvart där vi gjorde fyra mål. Det var riktigt bra. Vi hade även ett par lägen innan de gjorde 1–0 som var bra. Vi skapade många chanser, och en del av de chanserna var egentligen bättre än de vi gjorde mål på. Sedan var Marbäck bra också, men den här gången hade vi ett bra passningsspel och bra omställningsspel.
I andra halvlek gick FIF upp till 6–1. Marbäck reducerade i slutminuterna.
– Det var många som var bra den här gången och då lyfter ju det laget totalt sett. Hadi Kareem gjorde sin bästa insats för året, Sebastian Löf gjorde det bra och Rikard Skog var också duktig. Sedan gjorde Andreas Dahlén och Samuel Berglund fem mål tillsammans i fram och var också väldigt bra (Dahléns tre mål innebär att han toppar skytteligan i serien på sina 14 mål). Men det var som sagt många som var bra den här gången. Det var väldigt roligt att se. Det här var en jättebra match. Lagmässigt var det en av de bättre i år.
För FIF betydde inte bara segern att laget kan gå på sommarvila med ett leende på läpparna. Nu är laget med och spelar om en kvalplats till division 5 på riktigt igen. Just nu ligger Folkabo IK på kvalplatsen och är tre poäng före FIF som dock har en match mindre spelad. Men många lag är med och slåss om kvalplatsen. Ner till Stenstorps IF på sjundeplatsen skiljer fyra poäng till tvåan Folkabo.
– Ja, det var viktigt att vi kunde vinna och vara med och spela om andraplatsen. Det var en riktig sexpoängsmatch. Nu har vi att spela för i höst och det är ju det man vill, sa FIF-tränaren.

Fröjereds IF – Marbäcks IF 6–2 (4–1)
Mål FIF: Andreas Dahlén 3, Samuel Berglund 2, Alexander Wiman.