FRÖJEREDS IF

Tävling:
Matchnummer: 200012009
Samling:17:00
"Dagge" satte fyra i FIF:s storseger
2019-05-05 21:19

Fler bilder (+24) >>

I lördags vann Vartofta SK mot Fröjered/Korsberga i damfyran med 7–0.

I söndags tog Fröjered herrar revansch.

Hemmapremiären mot Vartofta slutade 8–0 (2–0).

Om Fröjereds IF förhoppningar att hänga med i toppen av division 6 ska infrias behöver laget börja plocka poäng direkt. I premiären för en vecka sedan tog FIF med sig en poäng hem från mötet med Redvägs FK efter en sen kvittering av Jonas Joelsson.
I söndagens kvällsmatch på Fröjevi ledde FIF med 2–0 i halvtid, men kunde ha hamnat i ett tidigt underläge.
– Vi kunde lika gärna ha haft 0–1 i baken efter tio minuter. Vartofta hade ett jätteskott som Niklas (Eriksson) gjorde en kanonräddning på. Men när vi gjorde både 1–0 och 2–0 kändes det ganska betryggande, sa tränaren Krister Frejd.
I andra halvlek fick FIF-tränaren se sitt lag göra sex mål. Tre av målen stod Andreas Dahlén för. "Dagge" visade att han var tillbaka på riktigt efter fotskadan som höll honom borta från spel under hela höstsäsongen.
– Ändå tycker jag att vi slarvade en hel del. Vi hade kunnat göra ännu fler mål om vi hade tagit tillvara på de chanser som vi skapade, sa Frejd och fortsatte:
– Det här är ett lag som vi ska vara bättre än och det var vi också. De orkade inte i 90 minuter. Nu har vi en jämn trupp. Jag har 15 man som i stort sett är lika bra. Om vi har det i varje match och kan växla mellan dem... Vi har några till som också kan vara med och konkurrera. Det ser bra ut.
Och det var skönt att få ta säsongens första trepoängare?
– Ja, absolut. Och vi vann på ett rejält sätt. Det är ju hemmamatcherna vi ska vinna om vi ska vara med och kriga där uppe. Det känns jättebra.
För FIF var det också en liten revansch mot just Vartofta SK, vars U-lag besegrade Fröjered/Korsberga på Kullaborg i damfyran med 7–0 i lördags.

Fröjereds IF – Vartofta 8–0 (2–0)
Mål FIF: Andreas Dahlén 4, Matteus Shamoun, Vincent Nwadike, Samuel Berglund, Hadi Kareem.