Tidaholms GoIF U

Matchnummer: 200990128
Fröjered vann genrepet på Ulvesborg
2019-04-20 16:56
På lördag började seriespelet.
Fröjereds IF kommer komma till premiären som vinnare.
– Jag är framför allt nöjd med att vi höll nollan, konstaterade FIF-tränaren Christer Frejd efter 2–0 mot TG&IF U på Ulvesborg.
Fröjereds IF mötte TG&IF:s U-lag i genrepet inför lördagens premiär på Dalums IP mot Redvägs FK. Efter en mållös första halvlek gjorde FIF två i den andra och vann med 2–0. Alexander Wiman och Matteus Shamoun gjorde målen för de blåvita.
– Jag är framför allt nöjd med att vi höll nollan. Det var stabilt bakåt. Vi hade lite småskador i truppen och kom till matchen med 14 spelare. Sedan fick vi ytterligare tre spelare skadade under matchen... Men vi hade ett par "tunga namn" som höll uppe spelet på ett bra sätt även om jag kanske hade önskat att vi hade kunnat få spela ihop laget lite mer, framför allt offensivt, sa Frejd, som tyckte att det var en nyttig match att få mot ett ungt Giff-lag.
– Giff är bra att möta. I den här matchen fick vi göra en riktig arbetsinsats och det var bra för oss. Och vi hade bud på fler mål. Vi hade ju två i stolpen.
När premiären spelas på lördag hoppas FIF-tränaren att skadelistan ska vara något kortare än vad den var under långfredagen. Kanske, kanske, kanske kan till och med anfallaren Andreas Dahlén, som fick hela hösten förstörd av en fotskada, finnas tillgänglig. I alla fall för truppen.
– Han är på gång tillbaka nu, men han har haft problem med skadan han fick i somras. När han tränade i vintras fick han ont igen, men nu har han varit med och tränat i två veckor. För vår del gäller det framför allt att få till anfallsspelet. Bakåt har det sett bra ut det sista. Vi har hållit nollan i två raka matcher och det ger lite råg i ryggen. Niklas Eriksson i målet har varit bra.

Tidaholms G&IF U – Fröjereds IF 0–2 (0–0)
Mål FIF: Alexander Wiman, Matteus Shamoun.