Norra Fågelås IF

Matchnummer: 200990192
FIF segrade på Landbyvallen
2019-04-17 11:21
Vincent Nwadike hittade rätt två gånger.
Och Fröjered vann gräspremiären mot Norra Fågelås IF.
– Det är positivt att vi inte släppte in några mål, sa FIF-tränaren Christer Frejd efter 2–0-segern.

Seriespelet närmar sig. I helgen vann FIF årets gräspremiär på bortaplan mot Norra Fågelås IF. Segersiffrorna skrevs till 2–0 efter att Vincent Nwadike gjort båda FIF-målen.
– Det blev ingen bra fotbollsmatch så. Det blev mer kamp än skönspel. Så här tidigt på säsongen studsar det lite när de tär lite ojämnt underlag och då blir spelet som det blir. Nu släppte vi inte in något mål och det är bra. Framåt skapade vi väl ett par halvchanser utöver målen, men det var en jämn match. Vi kanske var lite vassare än vad de var, sa Frejd om insatsen.
På fredag spelar FIF på bortaplan mot TG&IF:s U-lag i en tidig långfredagsmatch. Avspark 11.00.
– Det är den sista matchen vi har innan serien kör igång.

Norra Fågelås IF – Fröjereds IF 0–2 (0–1)
Mål FIF: Vincent Nwadike.