Töreboda IK

Matchnummer: 200317004
Tung förlust på Tidavallen – FIF utslaget ur DM
2019-03-17 17:48
Det kommer inte bli något slutspel för Fröjereds IF i DM.
1–3-förlusten mot Töreboda IK var FIF:s andra förlust i rad.
– Det här var en helt annan prestation än den vi gjorde förra gången, säger tränaren Krister Frejd.
Efter den första DM-matchen, mot Igelstorps IK, var tränare Frejdh nöjd med prestationen. Men efter 1–3 hemma mot Töreboda IK fanns det inte så mycket att glädja sig åt. FIF tvingades till fyra ändringar i startelvan, men det är inget Frejd tycker att man kan skylla på.
– De som var med förra gången var inte så bra som de var mot Igelstorp. Vi kom helt enkelt inte upp i nivå. Det fanns inte alls samma energi i laget och vi fick inte ihop laget så som jag vill att vi ska, sa FIF-tränaren.
Töreboda gick upp till 3–0 i medvinden på Tidavallen. Morteza Heidari såg ändå till att FIF hade lite kontakt när han reducerade i 35:e matchminuten.
– Det var blåsigt och vi hade motvind i första halvlek. Målen som de gjorde berodde till viss del på slarv, och sedan hade vi otur att en av våra killar slant så att de fick ett friläge vid ett av målen. Men det här var inte alls lika bra som mot Igelstorp, sa Frejd och fortsatte:
– I andra halvlek hade vi medvind och då skapade vi ett antal chanser, men vi gjorde inga mål. Vi är inne i en sådan period just nu. Chanserna som vi skapade skulle ha kunnat räckt till 3–3.
En omgång återstår av DM-gruppspelet för FIF, men till skillnad från förra året då laget gick till 32-delsfinal kommer turneringen ta slut på lördag mot Kinne-Vedum.
– Vi har en match kvar och vi ska åka till Götene och göra en bra match mot dem. Veckan som kommer blir den sista som vi kommer att träna på konstgräs. Håller det här vädret i sig kommer vi gå på Sandbacken i vecka 13.

Fröjereds IF – Töreboda IK 1–3 (1–3)
Mål FIF: Morteza Heidari.