Stenstorps IF

Matchnummer: 200011088
En FIF-poäng i Stenstorp
2018-10-07 19:00
Hoppet är det sista som överger en, sägs det.
Fröjereds IF:s hopp om en kvalplats till division 5 levde ända till slutet.
– Men när speakern ropade ut att Igelstorp hade vänt och ledde med 5–3, då gick luften ur oss, sa tränaren Kennet Gustafsson.
Det blir inget kvalspel till division 5 för Fröjereds IF. Efter förlusten i Forsvik var FIF tvungna att lita på resultaten i två andra matcher inför den sista omgången, och bara ett av resultaten gick FIF:s väg.
– Ett tag såg det ju bra ut. Vi ledde med 2–1 mot Stenstorp. Korsberga ledde mot Mölltorp-Brevik och Trix ledde mot Igelstorp. Men det höll ju inte hela vägen, konstaterade tränare Gustafsson.
Och när Stenstorp kvitterade mot FIF samtidigt som Våmb vann betydde det att de blåvita tappade en placering istället för att vinna två.
– Men ser man till vilka förutsättningar vi hade inför matchen, där vi saknade flera tongivande spelare, då får man ändå var ganska nöjd med vår prestation. Luften gick som sagt ur när Igelstorp gick upp till 5–3.
Daniel Söderqvist gav Stenstorp ledningen i säsongens sista match. Morteza Heidari kvitterade till 1–1 och Jesper Joelsson sköt 2–1 till FIF. I matchens 82:a minut gjorde William Hoffman 2–2 och några fler mål blev det inte.
Fröjereds IF blev femma i serien, hur skulle du sammanfatta säsongen?
– Efter vårsäsongen var vi ju fortfarande med. Men sedan är det nog så att för många har tränat för lite. Det har gjort att det har blivit lite "enkla" skador. Många har dragits med småskador under hela säsongen.  Hösten har ju varit dålig. Tyvärr är den här säsongen lite som den i fjol. Då var vi också med i toppen efter våren och tappade under hösten. Det känns lite synd att det blev så här i år igen, sa Gustafsson.

Stenstorps IF – Fröjereds IF 2–2 (1–1)
Mål FIF: Morteza Heidari, Jesper Joelsson.