FRÖJEREDS IF

Tävling:
Matchnummer: 200011048
Samling:18:00
FIF föll i seriefinalen på Fröjevi
2018-08-11 15:36

Fler bilder (+19) >>
Fröjereds IF rådde inte på serieledande Korsberga IF.
KIF vann seriefinalen på Fröjevi med 3–1.
– Vi räckte inte till, sa tränaren Kennet Gustafsson.
I en chansfattig första halvlek var det Fröjered som fick matchens första bra chans. Och den chansen utnyttjade Vincent Nwadike. Vincent nickade in Jesper Joelssons fina frispark till 1–0 och gav FIF ledningen i seriefinalen mot Korsberga.
Men roligare än så blev det inte för FIF.
Korsberga kvitterade på en frispark strax efteråt och tog sig till pausvila med 1–1.
I inledningen av andra halvlek fick Walid Nazi två gula kort i tät följd och visades ut. FIF fick stuva om i laget och Korsberga började skapa fler och fler chanser. Niklas Eriksson i FIF-målet stod för ett par riktigt vassa räddningar, men kunde inte hindra KIF från att göra 2–1 i mitten av halvleken. I slutet av matchen gjorde gästerna även 3–1 efter en fast situation och har nu kopplat ett grepp om förstaplatsen i Tibrosexan.
– De ville mycket mer än oss. Vi räckte inte till. Om vi ska stå upp mot de här behöver vi ha fullt manskap, sa tränaren Kennet Gustafsson som dels saknade anfallaren Andreas Dahlén på grund av skada och så dels då fick se Walid Nazi bli utvisad.
– Vi tappar lite där när när "Daggen" inte kunde spela och, Walid höll ihop det fantastiskt bra, så det klart att det märktes när han blev utvisad.

Fröjereds IF – Korsberga IF 1–3 (1–1)
Mål FIF: Vincent Nwadike.