Mölltorp-Breviks AIF

Matchnummer: 200011019
Dyrköpt seger för Fröjered mot Mölltorp-Brevik
2018-05-11 18:08
Fröjered vann hemmamatchen mot Mölltorp-Brevik med 2–1.
Men det blev en dyrköpt seger.
Mittbacken Hamza Hayoun bröt benet och blir borta en längre tid.
Det var i mitten av den andra halvleken som olyckan var framme. Hamza Hayoun sträckte sig för att sparka bort bollen och fick då en spark över smalbenet. Matchen fick avbrytas medan man väntade på ambulans. I torsdags gipsades FIF-spelaren i väntan på operation.
Om man ändå ska vända blickarna mot det sportsliga var matchen ett fall framåt för Fröjered som förlorade stort senast mot Igelstorp.
– Det här var en ordentlig uppryckning. Den här gången höll vi oss till det vi hade kommit överens om innan matchen. Den här gången höll vi oss till planen, sa Kennet Gustafsson.
Hadi Kareem gav Fröjered ledningen efter en kvart. I andra halvlek, efter skadan på Hamza Hayoun, kvitterade Mölltorp-Brevik. Morteza Heidari såg till att FIF fick med sig tre poäng.
– Mölltorp-Brevik fick en spelare utvisad i början av andra halvlek så vi kanske skulle ha avgjort den här matchen tidigare. Men just nu har vi svårt att göra mål. Spelmässigt var det här ändå en jädra skillnad mot senast. Nu pressade vi som ett lag och vi gick till anfall som ett lag. Det är alltid skönt att ta tre poäng, men det var riktigt tungt och tråkigt det som hände Hamza, konstaterade Gustafsson.
Nästa match för FIF är derbyt mot Folkabo IK hemma på Fröjevi. Den matchen spelas den 20 maj med avspark 17.00.

Fröjereds IF – Mölltorp-Breviks AIF 2–1 (1–0)
Mål FIF: Hadi Kareem, Morteza Heidari.