Igelstorps IK

Matchstart:sön 06 maj, 14:00
Plats:Igelvallen A
Matchnummer: 200011011
Tung, tung, tung eftermiddag i Igelstorp...
2018-05-06 19:36
Solen sken över Igelvallen.
Men för Fröjereds IF var det ändå en nattsvart eftermiddag.
– Vi behöver komma ihop som ett lag igen, sa tränaren Kennet Gustafsson efter 1–5-förlusten mot Igelstorp.
Det började annars bra för Fröjered i bortamatchen när Joakim Johansson gjorde 1–0.
– Då kändes det rätt bra och som om vi skulle greja det här. Men, sedan...
Igelstorp gjorde 1–1 och 2–1. Fröjered hade en boll inne för 2–2, men det målet dömdes bort för offside. Och sedan fortsatt det gå tungt. Igelstorp fick en spelare utvisad efter en halvtimme, men var trots det det lag som gjorde målen.
– Spelmässigt tycker jag att vi gjorde en bra match fram till deras straffområde. Men när vi väl kom fram och skulle avsluta fungerade ingenting. Vi slog felpass, vi sköt över, vi... Det var ingenting som fungerade när vi kom till straffområdet och vi skapade inget alls. Vi låg verkligen på för att försöka få in bollen men Igelstorp är duktiga och när de fick tag i bollen kontrade de bra. Det här var inget roligt alls, sa Gustafsson.
För Fröjered, som hade förhoppningar om att hänga med i toppen av division 6-serien inför säsongen, har våren inte alls börjat så som laget hade hoppats. Efter tre omgångar har laget bara tagit tre poäng.
– Vi måste få ihop laget igen. Vi får sätta oss ner och prata ihop oss.
Nästa match är hemmamatchen mot Mölltorp/Brevik.
– Det är ett bra lag som har spelat bra och vunnit sina matcher i inledningen. Det kommer bli en tuff match för oss.

Igelstorps IK – Fröjereds IF 5–1 (2–1)
Mål FIF: Joakim Johansson.