BK Trix

Matchstart:lör 28 april, 15:00
Plats:Fröjevi A
Matchnummer: 200011008
Fröjered besegrade Trix – efter många om och men...
2018-04-30 10:33
Fröjereds IF har öppnat poängkontot i årets seriespel.
I lördags vann laget hemma mot BK Trix.
– Men det satt långt inne, kommenterade tränaren Kennet Gustafsson 3–2-segern.
När Fröjered mötte BK Trix i en träningsmatch inför premiären gjorde lagen fem mål var. I lördags blev det bara hälften så många mål, men det räckte ändå för att skapa dramatik.
– Vi avgjorde inte förrän det var sju eller åtta minuter kvar, sa Gustafsson, som inte var jättenöjd med  sitt lags prestation.
– Första 20 var bra. Då skapade vi så pass många chanser att vi hade kunnat avgöra matchen redan där. Men vi fick inte in bollen... vi träffade både stolpe och ribba under den perioden. Och istället gjorde Trix 1–0.
Fröjered kvitterade till 1–1 och tog ledningen med 2–1. Trix kvitterade och 2–2 stod sig halvleken ut. I andra halvlek dröjde det till den 83:e minuten innan Matteus Shamoun gjorde 3–2 och tog FIF till säsongens första seger.
– Normalt sett tycker jag att vi ska vinna den här matchen ganska komfortabelt, men det blir jobbigt när man har stolpe ut. För oss gjorde de missade chanserna  första halvlek att vi tappade spelet och det här var absolut ingen bra match. Det märks att vi har haft en hel del skador och sjukdomar under försäsongen för vi är inte riktigt så bra tränade än som vi borde vara. Där ligger vi lite efter.
För FIF var det ändå viktigt att ta säsongens första trepoängare.
– Absolut. Vi har ju siktet inställt på att vara med i toppen och ska vi vara det behöver vi vinna de här matcherna, men om vi inte presterar bättre än det här framöver då kommer det bli jobbigt. Vi behöver få lite fart på benen.

Fröjereds IF – BK Trix 3–2 (2–2)
Mål FIF: Matteus Shamoun 2, Jesper Joelsson.