Trollhättans FK

Matchnummer: 200300026
FIF utslaget ur DM
2018-03-25 22:26
Trollhättans FK blev för svårt.
Fröjereds IF är utslaget ur DM.
– Det är inte så mycket att säga om, de var bättre än oss, sa tränaren Kennet Gustafsson efter förlusten.
Efter segern förra veckan mot Floby IF ställdes Fröjereds IF mot Trollhättans FK i den första utslagningsmatchen i DM. Och där tog det stopp för Fröjered.
På konstgräsplanen på Tidavallen gjorde bortalaget i vitt 1–0 i den första halvleken. I den andra gick TFK fram till 4–0 innan Vincent Nwadike tröstmålade.
– Vi var med rätt bra i första halvlek. Vi fick försvara oss en hel del, men vi gjorde det bra och vi hade några lägen framåt. Om vi hade fått in en boll där hade det ju blivit en annan match, sa Gustafsson, som fick se mittfältaren Matteus Shamoun kliva av skadad i första halvlek.
– Och det gjorde en hel del för oss. Matteus jobbar mycket i det tysta och gör väldigt mycket nytta. Sedan orkade vi inte riktigt med i deras tempo i 90 minuter.
Hur nöjd är du med DM-spelet totalt sett?
– Jättenöjd. Vi kom längre än vad vi egentligen hade trott. VI visste att det skulle bli en svår match mot Floby i gruppspelet, men vi lyckades vinna den. Nu fick vi två jättebra matcher mot två division 5-lag. De har ett lite högre tempo i sig och det har gjort att vi behövt kämpa lite mer.
Innan seriepremiären ska FIF möta Skultorps IF på annandag påsk, sedan väntar Trix/Forsvik och Väring.
– Jag vill att många spelare ska få chansen innan seriepremiären. Vi har väldigt många spelare i laget och det är väldigt kul. Vi spelade med U-laget mot Folkabo (förlust 2–3) i fredags och då använde vi två helt olika lag i de båda halvlekarna. Ingen som spelade den matchen var med mot Trollhättan, berättade Gustafsson.

Fröjereds IF – Trollhättans FK 1–4 (0–1)
Mål FIF: Vincent Nwadike.