Fotboll F15
Denna sida är sparad som historik från flicklaget F15 där flertalet spelare från laget säsongen 2017 gick vidare mot seniorspel.
Spännande match mot "superseniorer"
2017-07-03 15:09
I fredags hade vi avslutning med match mot "Superseniorerna" på Fröjevi. De var både oväntat snabba och oväntat bra så vi fick verkligen hårt motstånd! Riktigt kul match var det och många i röda laget fick rejält med gräskänning.
Superseniorlaget vann matchen, och det enda vi kan trösta oss med är att de förmodligen var rejält stela i helgen - och det var inte F15-tjejerna :-).

Tack alla som hjälpte till och fixade en fin avslutning för oss med match, hamburgare och gött tjöt!
Bilder från kvällen finns i vårt bildgalleri.
Sandbacken cup
2017-04-11 22:45
Världens skönaste gäng!
I lördags spelade vi Sandbacken cup, en tidig träningscup i början på säsongen som en uppvärmning inför seriepremiären.
För första gången fick vi spela cupen i SOLSKEN och hyfsad temperatur! Det var gött! Vi har annars upplevt storm, snö och regn på tvären och alla minns den gången då bollen vände i luften och for in i mål på grund av den starka vinden. Tyvärr i fel mål...

Men i år var vädret på vår sida och vi spelade tre riktigt jämna matcher (varav en vinst!). Det var roligt att se att vi nått en ny nivå i vårt spel.
Vi hade flera nya spelare med och de gjorde ett gott jobb. Det är inte alltid lätt med offside osv. men ni mer rutinerade spelare hjälpte varandra så att laget tillsammans samarbetade bra! Ni gjorde precis som vår förebild Pia Sundhage säger: Ni gjorde varandra bra och spelade på bästa fot!
Vi är imponerade av er laganda!

Ett stort plus till vår nya modiga målis som tog för sig på planen! Det är ju helt suveränt att vi har två bra målisar denna säsong!

När jag tänker på dagen är det en sak som fastnat extra mycket - och det var när vår tränare peppat klart inför första matchen och lämnade ordet till vår lagkapten och undrade om det var nåt mer vi skulle säga innan vi började spela.
Vår lagkapten sa: "Ja, ha kul!"
Bästa orden! Jag hoppas ni hade kul tjejer! Det hade jag!

Och nu ska vi bara planera in vår första pizzakväll! =)
Kram på er!
/Sara

Äntligen fotbollssäsong igen!
2017-03-05 15:30
Vår nya tränare Walid!
Ny fotbollssäsong för oss i F15 är nu påbörjad. Idag skulle vi börjat träna utomhus på konstgräs, men snöstorm satte stopp för det. Vi hoppas att vädret är på bättre humör näste helg. Innan dess ska vi också träna tillsammans på Hälsocenter i Tidaholm. På torsdag kör vi spinning tillsammans så svetten rinner!

Vi har ny tränare denna säsong - Walid, som också spelar i vårt seniorlag. Vi hälsar honom varmt välkommen i vårt gäng. Han har massor att lära oss.

Vi kommer att spela i en F15-serie även detta år, och serieförslaget ser ut att bli ungefär samma lag som förra året. Vi kommer också att ha chans att spela 9-manna om det behövs.

Det finns plats för fler goa fotbollstjejer i vårt gäng - så ta gärna med era kompisar så de får ha kul med oss!
Vi är på G!
2016-05-05 10:20
Nu är vi igång ordentligt med fotbollssäsongen. Vi har spelat första seriematchen på hemmaplan då vi mötte Skara FC och fick hårt motstånd. Matchen slutade 0-4 och det är vårt bästa resultat mot den klubben hittills. Ni kämpade bra tjejer!

Träningarna är igång och vi kommer att växla mellan att träna på Kullaborg och Fröjevi precis som vanligt.

Tränarfrågan är ännu ej löst, men tills vi hittat en tränare (eller två) så hjälper Jean och Tommy till att sköta träningarna och coachningen vid matcher.

Nästa match är 12 maj på Fröjevi kl 19.00 mot Falköpings KIK. Då tar vi nya tag!
Spelade matcher
Inga aktiviteter inbokade