MaxiFIF / Damklubben

Gästbok
Bertil
2017-05-16 20:22
Intressant föredrag av Kristian Svensson Kristian Svensson var dagens gäst på Maxififfarna. Han är duktig hanbollsspelare i IFK Skövde. Kristian berättade en hel del från sin handbollskarriär med bl.a.i j- och u-landslag, proffsspel i Köpenhamn, Ålborg och tyska Lybecke. Några höjdpunkter under karriären var finalspel i Globen med Skövde mot Sävehov inför 12 000 åskådare samt spel med landslaget.Dessutom berättade han minnen från Challenge Cup med en hel del spel i öststaterna.Spelare han spelat med var också Rasmus Wremer och Stefan Lövgren.Han betonade också vikten av ungdomsidrott i tidiga år. Kristian - en sympatisk idrottsbekantskap med träning under försäsong med 9 pass/vecka.
2015-04-14 22:55
om han ville ta ersättningen i natura. Som korrekt rättskipare och trogen äkta man tackade han bestämt nej. (Allt fick inte plats i den första kommentaren. Detta är den moraliska avslutningen.)
2015-04-14 22:51
Vid dagens träff med MaxiFIF:arna bjöds vi på trevlig underhållning. Det var den genuine FIF:aren och gentlemannen Bengt Lindberg som grävde bland gamla minnen som fotbollsdomare. Här är ett par av de bästa. Det blåste kraftigt vid en av matcherna. Ett av anfallen avslutades med ett skott, som målvakten räddade. När Bengt såg att bollen var under kontroll, vände han sig om och sökte position för den väntade utsparken. Då fick han höra ett jubel från spelarna bakom sig och visste förstås inte vad som hänt. Turligt nog fanns en vän vid sidolinjen, som tecknade åt honom att blåsa för mål. Han följde kompisens råd och fick efteråt förklaringen. Vid räddningen hade målvakten tappat kepsen, som blåst in i målet. Obekymrat hade denne då tagit bollen under armen och klivit över mållinjen för att hämta huvudbonaden. Det hände också att Bengt fick döma matcher mellan damlagen. När han en gång klev ur duschen efter välförrättat värv, uppenbarade sig en dam med handduk kring midjan och undrade
2014-11-09 19:56
Birger Jorängs tillbakablick på händelser från sitt aktiva polisliv var detaljrik och välregisserad. Den grånade gentlemannen visade att han har kvar det knivskarpa intellekt, som gjorde honom till en värdig representant för sin yrkeskår.